maanantai 11. syyskuuta 2017

Laatuaika -perheen tai puolison kanssa vietetty vapaa-aika

Ainakin meidän hektisessä arjessa unohtuu kovin usein perheen aikuisten kahdenkeskinen aika. Liian usein on liian väsynyt. Liian usein on liian vähän aikaa. Liian usein on liian paljon ajatuksia päässä. Liian usein keskittyy suorittamaan. Liian usein katsoo omaan napaan. Liian usein avaa sen television sen sijaan, että katselisi toista silmiin. Kysyisi siltä, että mitä kuuluu ja sanoisi, että hei, mä tykkään susta.

Lauantaina me sitten varastettiin omaa aikaa ja mentiin Aviomiehen kanssa syömään ravintola Werneriin. Otettiin molemmat Parhaista parhaat menu ja voin suositella varsinkin alkupaloista perunarieskaa, kikhernetahnaa ja limemarinoitua ahventa. Pääruokana söimme 6 viikkoa riiputettua naudan entrecotea ja paahdettua harissa-kukkakaalia. Tästä erityismaininnan kyllä saa tuo kukkakaali, oli ehkä parasta kukkakaalia ikinä. Join myös viiniä. Monta lasia viiniä.

Tässä vaiheessa meillä oli sen verran kiire, ettemme ehtineet syödä jälkiruokaa (tähän vielä huutomerkki!), ja jouduimme (tai siis saimme, mutta kun se jälkiruoka...) lähtemään klo 19:00 alkavaan näytökseen Helsingin Kaupunginteatteriin katsomaan Myrskyluodon Maijaa. Näytös oli ok, mutta olin mä ihan vähän pettynyt. En saanut musiikista minkäänlaisia väristyksiä. Lavasteet oli samoin mun mielestä kököt (varsinkin lokit, jotka oli jonkun kepukan päässä olevia valkoisia liinoja). Ja koska olin juonut monta lasia viiniä, jouduin poistumaan käymään vessassa (pissatti. Ei oksettanut, huom.) kesken kaiken. Nolotti. Maijaa näytellyt Laura Alajääski oli kuitenkin hyvä ja hänellä oli kaunis ääni, samoin mun mielestä oli hyvä suutaria näytellyt Antti Timonen. Ja kyllä mua kerran itkettikin (se oli varmaan se viini). Olen kerran aiemmin nähnyt Myrskyluodon Maijan Vaasan Kaupunginteatterissa ja silloin se oli värisyttävä kokemus. Mulla saattoi siis odotusarvot olla hirmu korkealla, mutta jos itse et oo sitä nähnyt, käy ihmeessä katsomassa!

Huolestuit kuitenkin meidän jälkiruoasta. Huoli pois! Palasimme Werneriin vielä syömään jälkiruokaa (puolukkajäätelöä, karamellia ja mantelileivosta -nam) sekä juomaan lisää viiniä. Tämän jälkeen olisin halunnut lähteä näkemään ystäviä, Aviomies omiaan. Teimme kompromissin ja..lähdimme Aviomiehen treenikämpälle näkemään hänen ystäviään. Koska mulla ei ollut tekemistä, join liikaa vodkaa sekä blaastasin Aviomiehen parhaalle ystävälle siitä, kuinka makee vaimo sillä on (sillä on oikeasti) sekä siitä, että mä olen ihan harmaa ja tylsä enkä osaa mitään. Sen jälkeen Aviomies taisi päättää, että  nyt vois ton vaimon viedä nukkumaan.

Jäätiin Helsinkiin nukkumaan. Nukuttiin ainakin kymmeneen. Aamulla oli paha olo. Käveltiin keskuspuistossa. Haettiin aamupalaa. Käytiin Ikeassa, muttei ostettu mitään (oli paha olo ja pitkä jono). Haettiin Julia tanssitunnilta. Lähdettiin kotiin. Nukuttiin. Olin onnellinenväsynytkiukkuinenjavieläkerrankuitenkinonnellinen.

Kunpa me nyt vähän aikaa edes jaksettais olla riitelemättä ja tuijoteltais enemmän toisiamme silmiin ja mietittäis, että hei, kyllä toi toinen on aika kiva.

1 kommentti:

  1. Miten se onki aina niin tämmöstä.. puhelinta ja telkkaria vaan tosiaan tuijottaa ja kun toinen kysyy, kuinka päivä meni, oon ihan kypsänä, ku pitää ruveta jotain puhumaan :D
    Ihana irtiotto teillä!

    VastaaPoista

...Hey how ya doin'
Sorry ya can't get through
But leave your name and your number
And I'll get back to you...